РОЗКЛАД УРОКІВ ДЛЯ УЧНІВ 1 - 4 КЛАСІВ

Розклад 1-4 кл..pdf
Adobe Acrobat документ 288.2 KB

РОЗКЛАД УРОКІВ ДЛЯ УЧНІВ 5-11 КЛАСІВ

розклад 5-11 кл..pdf
Adobe Acrobat документ 205.6 KB

Готуємось до ЗНО-2019

перелік конкурсних предметів Dodatok4.pd
Adobe Acrobat документ 311.5 KB

      Міністерством освіти визначено дату початку проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Відповідний наказ щодо деяких питань проведення ЗНО підписаний міністром освіти Лілією Гриневич. 

    Окрім цього, документом визначений перелік навчальних предметів, із яких у 2019 році буде проведено зовнішнє оцінювання, до якого включено 11 навчальних предметів: українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія та англійська, іспанська, німецька і французька мови.

     Кожен зареєстрований учасник зовнішнього оцінювання отримає право скласти тести не більш як із чотирьох зазначених навчальних предметів.

    Результати зовнішнього оцінювання із трьох навчальних предметів будуть зараховані як результати державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників шкіл.

     Зокрема, випускники шкіл, які в 2019 році завершують здобуття повної загальної середньої освіти мають скласти ЗНО з української мови і літератури (українська мова), математики або історії України (період XX - початок XXI століття) за вибором учня та одного із навчальних предметів із запропонованого переліку.

       Наказом Міністерства освіти і науки України від 28 вересня 2018 року № 1036 затверджено календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року.

   Відповідно до наказу реєстрація осіб для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 5 лютого до 25 березня 2019 року. Керівники закладів освіти зможуть зареєструвати учнів (слухачів, студентів) для проходження ДПА у формі ЗНО до 18 березня 2019 року.

    Звертаємо увагу на те, що додаткового періоду для перереєстрації учасників зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року не передбачено. Тож змінювати реєстраційні дані можна буде тільки до 25 березня 2019 року.

      До 30 квітня 2019 року зареєстровані учасники зможуть завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.

    Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання почнеться 21 травня тестуванням з математики і завершиться 13 червня тестуванням з хімії. Тестування з української мови і літератури відбудеться 23 травня, з іспанської, німецької, французької мов — 27 травня, з англійської мови — 28 травня, з фізики — 30 травня, з історії України — 4 червня, з біології — 6 червня, з географії — 11 червня.

    Інформацію про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщено на інформаційних сторінках учасників тестування до 25 червня 2019 року. Результати зовнішнього незалежного оцінювання з математики, української мови і літератури та фізики буде оголошено до 14 червня, з іноземних мов та біології — до 20 червня, з історії України, географії, хімії — до 25 червня.

    Реєстрація для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання окремих категорій осіб, які не мали змоги зареєструватися в основний період (зокрема, учасники антитерористичної операції, особи з окупованого Криму та непідконтрольних Україні територій Донбасу), триватиме  з третього до 20-го травня 2019 року. Графік проведення додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання буде оприлюднено до 30 квітня 2019 року. Результати зовнішнього незалежного оцінювання учасники додаткової сесії отримають до 18 липня.

Корисні матеріали до ЗНО з української мови

Перелік тем власних висловлень на ЗНО по
Adobe Acrobat документ 302.4 KB
Потенційні теми для власних висловлень н
Adobe Acrobat документ 281.9 KB
Як структурувати власне висловлення з ук
Adobe Acrobat документ 562.8 KB

Афоризми Г. Сковороди.pdf
Adobe Acrobat документ 66.0 KB
СПЕЦІАЛЬНІ СЛОВА Й ВИСЛОВИ У ТВОРІ.pdf
Adobe Acrobat документ 127.5 KB
зно 2015 укр.pdf
Adobe Acrobat документ 1.8 MB
Список літератури на ЗНО 2016.pdf
Adobe Acrobat документ 294.2 KB
зразок твору.pdf
Adobe Acrobat документ 261.2 KB
псевдоніми.pdf
Adobe Acrobat документ 294.0 KB
приклади з літератури.pdf
Adobe Acrobat документ 141.7 KB
фразеологізми.pdf
Adobe Acrobat документ 210.2 KB

1. ЩО ТАКЕ ТЕСТОВИЙ БАЛ УЧАСНИКА ЗНО З ПЕВНОГО ПРЕДМЕТА І ЯК ЙОГО ОБРАХУВАТИ?

Тестовий бал учасника ЗНО з певного предмета — це сума балів, отриманих за виконання завдань відповідного тесту.

Кількість балів за правильно виконане завдання тесту є фіксованою для кожного типу завдань: завдання з вибором однієї правильної відповіді — один бал, завдання з короткою відповіддю — два бали, завдання на встановлення відповідності — кількість правильно вказаних пар тощо. Перелік усіх форм тестових завдань і схеми їх оцінювання (для кожного предмета) наведені на сайті УЦОЯО у рубриці «Підготовка до ЗНО».

Учасник тестування може обрахувати свій тестовий бал за виконання тесту ЗНО з відповідного предмета після оприлюднення правильних відповідей на сайті УЦОЯО.

2. ЧОМУ ПРИ ВСТУПІ ДО ВНЗ НЕ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ЛИШЕ ТЕСТОВІ БАЛИ УЧАСНИКІВ ЗНО?

Тестові бали ЗНО не є стандартизованими. Тестування з кожного предмета проводиться щорічно за кілька сесій (основна та додаткова). Всі варіанти тестів для сесій розробляються за єдиною специфікацією. Але всі ці тести різні — вони складаються з різних завдань і таким чином один тестовий бал (еталон) однієї сесії не рівний одному тестовому балу (еталону) іншої сесії. Наприклад, 20 тестових балів однієї сесії не дорівнюють20 тестовим балам іншої сесії. Крім того, специфікації тестів змінюються щорічно, іноді незначною мірою, іноді досить радикально (наприклад, у 2010 році з тесту ЗНО з математики вилучили тестові завдання з розгорнутою відповіддю). Це також призводить до зміни ваги одного тес­тового бала рік у рік.

Отже, при використанні тестових балів як результату учасника ЗНО виникає складна процедура порівняння тестових балів різних сесій тестів з одного предмета. Без цього оцінки будуть несправедливими стосовно тих чи інших учасників тестування.

Не можна враховувати і відсоток набраних балів від максимальної можливої кількості балів за тест з тієї самої причини — вага одного бала залежить від складності завдань тесту.

Тестові бали було б коректно використовувати, якби ЗНО проходили один раз на рік, в одну сесію з кожного предмета за єдиним тестом. А при вступі до ВНЗ — тільки сертифікати ЗНО поточного року. В Україні, згідно з правилами прийому, до приймальних комісій ВНЗ подаються сертифікати ЗНО за кілька років. Наприклад, у2012 році є дійсними Сертифікати ЗНО, які були отримані у 2008 – 2012 роках. Крім того, кожен рік тестування має основну сесію (або сесії) і додаткову.

3. ЯК МОЖНА ВИЗНАЧИТИ ОЦІНКУ ЗА ТЕСТ ЗНО З ПЕВНОГО ПРЕДМЕТА ЗА ШКАЛОЮ 100 – 200?

Свою оцінку за тест ЗНО з відповідного предмета за шкалою 100 — 200 балів учасник тестування може визначити за таблицею переведення балів, отриманих за тест, в рейтингову шкалу. Цю таблицю УЦОЯО розміщує на своєму сайті в день оголошення результатів з відповідного предмета.

4. У ЧОМУ ПЕРЕВАГА БАЛІВ ЗА ШКАЛОЮ 100 – 200 НАД ТЕСТОВИМИ БАЛАМИ?

Існуюча система перетворення (конвертації) тестових балів учасників тестування у шкалу 100 – 200 складалася упродовж п'яти років експериментів з підготовки системи ЗНО в Україні.

Основне призначення ЗНО — забезпечення вступу до ВНЗ. Результати ЗНО використовуються переважно для визначення рейтингу абітурієнтів, за яким приймальні комісії ВНЗ здійснюють відбір студентів. Рейтинг абітурієнтів визначається сумою балів сертифікатів ЗНО, що подаються до приймальних комісій ВНЗ, у сукупності із середнім балом атестата. При цьому враховуються бали сертифікатів ЗНО, отриманих у будь-який рік і у будь-яку сесію тестування.

 Розподіл балів за шкалою 100 – 200 є завжди однаковим, не залежить від довжини і складності тесту, від предмета і сесії тестувань, має однаковий діапазон змін балів. І відсоток кількості учасників тестувань, які набрали не менше заданого бала, завжди однаковий.

Як наслідок, і зміст оцінок за шкалою 100 – 200 з різних предметів і сесій тестувань завжди однаковий. Наприклад, найкращі учасники в кожній сесії завжди мають оцінку 200, найгірші — оцінку 100. Середній результат оцінок з кожного предмета дорівнює 150. Скажімо, відсоток тих, хто набрав не менше124 балів, дорівнює приблизно 90 %; не менше 140 балів — 70 %; не менше 150 балів — 50 %; не менше 175 балів — 10 %; не менше 190 балів — 2 % тощо.

 ВНЗ можуть легко регулювати якість набору, використовуючи оцінки за шкалою 100 – 200. Для цього достатньо встановити мінімальний поріг балів для прийому документів. Наприклад, якщо ВНЗ визначив з певного предмета поріг 175 балів, то це означає, що цей ВНЗ обиратиме студентів із 10 % найкращих абітурієнтів з цього предмета по всій країні.

 


Як здати ЗНО

У день ЗНО

  • Будь зконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.
  • Дій швидко, але не поспішай. Перед тим, як дати остоточну відповідь, двічі прочитай завдання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.
  • Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей на які ти не сумніваєшся.
  • Пропускай! Потрібно навчитися швидко пропускати важкі і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.
  • Читай завжди уважно завдання до кінця. Розуміти завдання з перших слів і добудовувати закінчення за допомогою власної уяви – це шлях  до помилок.
  • Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забуть про попереднє.
  • Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.
  • Використовуй методику виключення. Якщо не знаєш правильної відповіді, то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності.
  • Завжди перевіряй себе. Навіть якщо відповідь легка і однозначна на перший погляд.

"Секрети успішного навчання"

 

Секрети успіху на уроці

Успіх на уроці забезпечує не тільки якісна самостійна підготовка до нього, але й ефективна робота під час уроку. Аналіз відповідей твоїх однокласників допоможе не тільки краще засвоїти матеріал, але й удосконалити твої власні відповіді за формою та змістом.

Запамятай, важливе:

Підготувати все необхідне для уроку до дзвінка.

Не відволікатися, зосередитися на завданні.

Не вигукувати з місця, піднімати руку.

Не жувати на уроці.

Не базікати з сусідом по парті.

Не списувати.

Готувати свою відповідь.

Дотримуватися правил етикету.

Сидіти рівно.

Вимикати мобільні телефони.

"Переробляти" інформацію.

Готуючись до відповіді на уроці:

1. Згадай зміст матеріалу.

2. Подумай або запиши план відповіді.

3. Виділи найголовніше в темі, при відповіді сконцентруйте на цьому увагу.

4. Кожне положення обов'язково доводь, приводь приклади, але коротко і ясно.

5. Обов'язково роби узагальнення і висновки зі сказаного.

6. При необхідності користуйся таблицями, схемами, посібниками, моделями.

7.Якщо твоя відповідь потребує доведення експериментом, підготуй заздалегідь все необхідне.

 

Секрети планування:

Слово "планування", швидше за все, не асоціюється у тебе з яким-небудь цікавим і захоплюючим заняттям.

Але саме планування може стати твоїм вірним другом і помічником у навчанні, своєрідним "ангелом-охоронцем" від стресів і неприємних несподіванок. Існує думка, що ми втомлюємося від незроблених справ і особливо від того безладу в голові, який виникає, коли невирішені проблеми накопичуються і нашаровуються одна на іншу.

Крім того, планування допомагає людині затрачати менше часу на одноманітну і нудну роботу. Уміння планувати забезпечить не тільки успіх в навчанні, а й майбутні високі професійні досягнення.

З чого починається планування?

У першу чергу, необхідно вміти виділяти головне, тобто тобі належить навчитися вибудовувати проблеми і справи за ступенем важливості.

Потім визнач цілі і склади план дій, необхідних для її досягнення.

Важливо також навчитися відстежувати виконання плану і оцінити отриманий результат.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

Учні зобов'язані:

•   виконувати вимоги з безпеки життєдіяльності, передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримуватися дисципліни, навчатися сумлінно;
•   берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, бережливо ставитися до майна школи;
•    сумлінно дотримуватись правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці;
•    виконувати лише ту роботу, яку доручив учитель, керівник;
•    не входити до навчального кабінету без дозволу вчителя;
•   не підходити до відкритих вікон, починаючи з II поверху;
•   не бігати в класах, коридорах навчального закладу під час навчально-виховного процесу;
•    не підходити близько до внутрішніх балконів та не перехилятися через них, не спускатися перилами сходів;
•    не допускати грубощів, образ, застосування протиправних дій у вирішенні конфліктних ситуацій до оточуючих;
•   не приносити до школи небезпечні предмети (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні предмети, газові балончики, петарди та інше);
•  не палити;
•  під час проведення уроку не покидати навчальний кабінет.

Безпека дітей в Інтернеті

     Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп'ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.

      Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв'язання задач.
       Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають комп’ютер та Інтернет, більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі. Щоб повноцінно орієнтуватись у віртуальному просторі, дитині треба вчитися структурувати великі потоки інформації, дотримуючись основних правил безпеки в мережі.
        Всеукраїнське соціологічне дослідження, проведене Інститутом соціології НАН України в 2009 році, виявило тривожні тенденції: понад 28% опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі; 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину (адреса, професія, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі тощо); 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих; 28% дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або куріння, хоча б один раз спробували їх купити, а 11% − спробували купувати наркотики; близько 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги. Лише у 18% випадків дорослі перевіряють, які сайти відвідує дитина, тільки 11% батьків знають про такі онлайн-загрози, як "дорослий” контент, азартні ігри, онлайн-насилля, кіберзлочинність.
       З метою надання батькам і педагогам допомоги з питань захисту дітей від впливу шкідливої інформації розроблено ряд посібників і складено перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів. Зазначені матеріали допоможуть відкрити дітям цікавий, корисний і, головне, безпечний Інтернет.

       Посібники, які Міністерство пропонує використовувати батькам і педагогам для навчання дітей безпечному користуванню Інтернетом:

1.       Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ "Видавничий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с. (http://online-bezpeka.kyivstar.ua).

2.       Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с. (http://www.mon.gov.ua/newstmp/2011/18_02/3/4press.pdf).

3.       Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.

4.       Пам’ятка для батьків "Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок”, розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі (http://www.moral.gov.ua/news/311/).

Перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів, затверджений на засіданні Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (рішення N 2 від 20.04.2010).